چاکرای خاجی دومین چاکرای اصلی و مهم در بدن اثیری می باشد که مرکز شهوت و مسائل جنسی است، شهوت در مورد چاکرای خاجی زمانی ایجاد می شود که فرد چاکرای دوم مسدود داشته باشد.

چاکرای خاجی مرکز جذابیت، خلاقیت و حس شیرینی در  زندگی است اما باید فعال و باز باشد تا فرد بتواند از زندگی مادی و جنسی خود به طور اصولی لذت ببرد.

حتی از طریق چاکرای جنسی یا چاکرای دوم می توانیم با ضمیرناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم و به بسیاری از دانسته هایی که در این قسمت قرار دارد نفوذ کنیم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد موضوعات اصلی و محوری چاکرای خاجی بیشتر بدانیم.

 

توضیحات در مورد چاکرای خاجی

چاکرای دوم یا چاکرای خاجی مرکز مسائل جنسی است و به زبان سانسکریت به آن ساوادهیستانا چاکرا گفته می شود که به معنی شیرینی و جذابیت و مسحور کنندگی است و حتی می توان آن را مکان زندگی مستقل هم معنی کرد.

چاکرای خاجی، چاکرای جنسیت است شکل این چاکرا به صورت گل نیلوفر شش گلبرگی است و مانترای مخصوص چاکرای خاجی کلمه وام است.

حتی در مذهب هندویسیم این چاکرا به عنوان خدای ویشنو و راکینی است و حیواناتی هستند که سمبل این چاکرا شناخته شده اند مثل ماهی، سوسمار که همه اینها به نوعی با آب در ارتباط هستند و سمبل ازلی چاکرای دوم آب است که سه ویژگی دارد، حیات و انرژی و زندگی دوباره، زلالیت، پاک کردن.

جالب است که بدانیم از طریق چاکرای دوم می توان ارتباطی مستقیم میان انرژی زنانه ی خود برقرار کنیم.

فلز مربوط به این چاکرا آهن است و سیاره چاکرای دوم ونوس می باشد و حرف مربوط به آن که تاثیر بسیاری در فعال کردن انرژی این چاکرا دارد اُو است.

بهترین حالتی که ماه بر چاکرای دوم بیشتری تاثیر را دارد هلال باریک ماه است.

 

محل قرار گرفتن چاکرای خاجی و قسمت تحت تاثیر آن

محل قرار گرفتن چاکرای خاجی و قسمت تحت تاثیر آن

چاکرای خاجی در بالای استخوان دنبالچه استخوان خاجی و بالاتر از اندام تناسلی و دو تا سه انگشت پایین تر از ناف است. و قسمت هایی همچون تخمدان، کلیه، رحم و مثانه و دستگاه تناسلی را تحت پوشش خود دارد و از این قسمت ها محافظت می کند.

حتی قسمت نشیمنگاه و مهره های ستون فقرات پایین تر از کمر نیز تحت تاثیر انرژی چاکرای خاجی قرار گرفته است و کارکرد غدد لنفاوی و گردش خون و هورمون های استروژن، تستوسترون و کارکرد تخمک ها، اسپرم، مجاری ادراری به فعالیت و کارکرد درست چاکرای دوم بستگی دارد.

 

مهمترین نکات در مورد چاکرای خاجی

درست است که چاکرای دوم به مرکز تناسلی انسان و مرکز انرژی زنانه مربوط است اما انرژی جنسی و حیاتی مربوط به تولید نسل و تولد و حیات نیز جزء اصلی ترین مسائل این مرکز می باشد.

فعال بودن و درست کار کردن این چاکرا باعث تاثیر گذاری در لذت، عشق و تعادل در امیال جنسی می شود، اگر این چاکرا کارکردی درست داشته باشد ما در همه حال از زندگی خود کمال رضایت را خواهیم داشت و لذت خواهیم برد.

فعال بودن انرژی در این چاکرا موجب می شود که هرگز در مسائل جنسی افراط نشود و یا حتی برعکس با تعصب نیز به آن نگاه نشود بلکه ارتباطی نزدیک مابین خود و آفریدگارمان می یابیم.

زیرا انسان با کمک این چاکرا دستیار خداوند بر روی زمین است و می تواند تولید مثل کند و تولد و حیات دوباره فقط از طریق چاکرای خاجی و روابط جنسی صورت می گیرد.

کسانی که چاکرای باز و فعال دارند افرادی شاد و سرزنده هستند و از اعتماد به نفس برخوردارند و قدرت تاثیر گذاری بالایی بر افراد دیگر دارند، و می توانند تاثیر بسیار زیادی بر قلب و احساسات جنسی، جنس مخالف خود بگذارند.

 

مسدود بودن چاکرای خاجی

مسدود بودن چاکرای خاجی

کسانی که چاکرای خاجی غیر فعال و مسدود و بسته دارند صفاتی نامطلوب دارند مثل، ترس از میل جنسی، ترس از برقراری ارتباط با جنس مخالف، حسادت، شهوت بیش از حد و افراطی به طوری که زندگی را خلاصه در امیال جنسی می بیند، تمایل به سمت اعتیاد، احساس گناه، خشم و عصبانیت و از بین رفتن خلاقیت ها.

زمانی که چاکرای دوم یا خاجی بسته باشد فرد از نظر عاطفی دچار محدودیت می شود شاید بارها رابطه عاطفی برقرار کند اما به دلایل کم اهمیت رابطه را بر هم بزند و بعد دچار احساس گناه شود. یا حتی ترس از دست دادن همسر نیز مربوط به بسته بودن چاکرای خاجی است.

عدم کارکرد درست این چاکرا سبب بروز بیماری های جسمی و روحی می شود از نظر جسمی شاید فرد از نظر باروری و تولید مثل دچار مشکلاتی شود و نتواند فرزندی بیاورد.

یا شاید فرزند هم به دنیا بیاورد اما نتواند با آن ارتباط برقرار کند به هر حال بسته بودن چاکرای خاجی سبب بروز مشکلات بسیاری می شود. باید در این چاکرا توازن و هماهنگی ایجاد کرد تا فرد به کمال لذت برسد.

با بسته بودن چاکرای خاجی ارتباط سالم و خوبی بین روابط جنسی و قدرت، شهوت و لذت نمی توان برقرار کرد و همچنین در پرورش صحیح آن ها اشکال به وجود می آید.

حتی روان شناسان نیز امروزه بیان می کنند که اغلب مشکلات زناشویی برگرفته از مسائل جنسی می باشد پس باید به پاکسازی چاکرای خاجی برای فعال ماندن آن پرداخت.

 

قدرت افرادی که چاکرای خاجی باز دارند

زنانی که چاکرای دوم باز دارند آرزوها و خواسته های خود را اغلب در مادر بودن و وظایف مادری دانسته و با عملکرد خوب در امر مادری و تعلیم و پرورش خود را از خوشبختی و انرژی حیات لبریز می کنند. آنها اغلب بهترین مادران هستند و در تعلیم و تربیت فرزندشان بهترین تاثیرات را می گذارند.

همچنین ذوق و خلاقیت در افرادی که چاکرای دوم باز و فعال دارند بسیار مشخص می باشد آنها ریسک پذیر و افرادی موفق هستند کمتر خودشان را وارد بحث گذشته و احساس گناه نسبت به آنچه که تمام شده است، می کنند.

این افراد به دنبال استعدادها و علایقشان می روند و پیروز و موفق هم می شوند، کارهای هنری را دوست دارند و حتی حاضر هستند که وقت اضافی خود را به انجام کارهای هنری بپردازند زیرا ذوق و سلیقه عالی دارند.

آنها افرادی سلامت هستند و کمتر مریض می شوند و عمری طولانی دارند و هیچ گاه دچار بیماری های روانی نمی شوند زیرا از زندگی دنیوی خود به صورت درست لذت می برند و اغلب اوقات شاد و پر نشاط هستند.

چاکرای خاجی فعال سبب ایجاد یک زندگی دنیوی شگفت انگیز و سرزنده می شود برای همین فرد می تواند به آرامش رسیده و با تمرکز به سمت موفقیت قدم بردارد.

 

چه زمانی باید چاکرای خاجی را درمان کرد

چه زمانی باید چاکرای خاجی را درمان کرد

1 - زمانی که در مسائل جنسی و روابط عاطفی احساس نارضایتی باشد.

2 - زمانی که احساس خوشبختی و خوشحالی در زندگی وجود نداشته باشد.

3 - زمانی که احساس خجالت یا احساس گناه در ایجاد رابطه با همسر وجود داشته باشد.

4 - زمانی که فرد از نظر جنسی تحت فشار باشد و رنج بکشد.

5 - فرد از لذت های معنوی چیزی نمی داند و فقط به لذت های دنیوی فکر می کند.

6 - زمانی که فرد ترس از دست دادن معشوق را دارد و خودش را برای حفظ او خوار و کوچک می کند.

7 - زمانی که فرد زندگی را بر خود سخت می گیرد و مدام از خودش ایراد می گیرد و عرصه را بر خود و اطرافیان تنگ می کند.

8 - زمانی که شخص انضباط برایش بسیار مهم است و اگر سر وقت کارها را انجام ندهد احساس گناه با شدت غیر طبیعی به سراغش می آید.

9 - فردی که کار گروهی برایش سخت است و نمی تواند به خوبی ارتباط برقرار کند به خصوص با جنس مخالف.

10 - شخصی که حسادت دارد و مدام در فکر بر هم زدن زندگی دیگران است.

11 - شخصی که مدام خودش را مقصر همه چیز می داند و احساس گناه را با خود حمل می کند.

12 - درد در پایین ناحیه کمر احساس شود.

13 - وقتی که به مسائل جنسی و ایجاد رابطه با افراد مختلف تمایل وجود داشته باشد.

14 - زمانی که اکثرا مشکلات مثانه و مجاری ادرار و کلیه و مشکلات پروستات وجود دارد.

 

درمان چاکرای خاجی

1 - رایحه درمانی:

1 - رایحه درمانی و درمان چاکرای خاجی

یک قاشق غذاخوری آوکادو را به عنوان روغن اصلی با دو قطره روغن پرتقال تلخ مخلوط کرده کف دو دست بریزید و با آن محدوده ی زیر ناف را که منطقه چاکرای دوم است تا دور کمر به آرامی و به شکل دورانی ماساژ دهید. و هم زمان رایحه خوش مربوط به چاکرای دوم را بر روی دستمال ریخته و مدام آن را بو کنید.

2 - گیاهان دارویی:

گزنه و گیاه بومادران را می توانید با آب جوش مخلوط کنید و بگذارید به مدت ده دقیقه دم بکشد و روزانه دو فنجان از این جوشانده استفاده کنید. از جعفری نیز می توانید به صورت خام استفاده کنید.

3 - سنگ درمانی:

می توانید از این سنگها استفاده کنید، سنگ های معدنی همچون یاقوت نارنجی، اوان تورین، کورل و اوپال آتشی، سنگ ماه، می توانید این سنگها را در داخل گردنبند بیندازید و در طول روز به گردنتان آویزان کنید که همیشه با شما باشد و انرژی ببخشد.

4 - ارتعاش های حروف:

روزانه یک الی دو بار روی صندلی بنشینید و آرام نفس بکشید کمی نگه دارید و موقع بازدم کلمه اُر را بگویید تا ارتعاش آن را در چاکرای دوم احساس کنید. بار این کار را تکرار کنید ارتعاش این کلمه تاثیرات شفا بخش دارد.

5 - مراقبه و پاکسازی چاکرای خاجی:

یکی از مهمترین روشهایی که می توانید چاکرای خاجی را پاکسازی و فعال کنید انجام مراقبه مخصوص این چاکرا می باشد، می توانید روزی یک بار این کار را انجام دهید.

بنشینید و تمرکز خود را به ناحیه چاکرای خاجی ببرید و به نفس های خود متمرکز شوید می توانید تصور کنید که نور و انرژی حیات وارد جایگاه چاکرای خاجی می شود و این قسمت را پاکسازی می کند.

سپس جملات تاکیدی مخصوص چاکرای خاجی را بگویید و در انتها سعی کنید ناپاکی و تمامی افکار منفی مربوط به احساسات، روابط نادرست و احساسات منفی جنسی را از بدن خود خارج کنید.

همراه با این مراقبه یک موسیقی آرامش بخش نیز گوش کنید که تاثیر بسیاری بر آرام سازی ضمیرناخودآگاه داشته باشد.

6 - از آب بیشتر استفاده کنید:

شنا کنید، و روزانه چندین لیوان آب بنوشید به طور کلی از آب بیشتر استفاده کنید و ارتباط بدن خود را با آب بیشتر کنید.

 

سخن آخر:

پاکسازی هفت چاکرا

یکی از نکات بسیار مهم این است که برای پاکسازی چاکرای خاجی باید ابتدا از چاکرای اول یا همان چاکرای ریشه شروع کنید شما اگر احساس می کنید که چاکرای خاجی بسته و مسدود دارید اگر فقط به پاکسازی این چاکرا بپردازید در واقع همه چیز را در هم و بر هم می کنید.

باید برای پاکسازی چاکراها از همان چاکرای اول شروع کنید و به تا چاکرای تاجی ادامه دهید. اما به طور کلی باید همیشه از احساسات منفی و حسادت ها و خشم دوری کنید.

زیرا این خصوصیات سبب مسدود شدن چاکراها می شوند و شما را از داشتن نشاط و خوشحالی در زندگی و رسیدن به موفقیت و پیروزی باز می دارند.

بهترین راه این است که روی احساسات و افکار تمرکز کنید و همیشه سعی کنید که افکار خوب داشته باشید تا بدنتان نیز بتواند انرژی را به خوبی دریافت کند.

 

https://metaraz.ir/